23 Şubat 2014 Pazar

Hep Beraber Pasta Yapıyoruz

Malzemelerimiz her zamanki gibi renk renk eva,makas,süt kutusu kapağı,yapıştırıcı,maket bıçağı,akrilik boya(olmasa da olur)
Arkadaşlar biliyorsunuz bebeklerimiz için çeşitli aksesuarlar yapıyorum bu aralar tatlıdan tutturdum bazıları magnet olarak bazılarını da bebeklerimde kullanacağım yapma isteyenler için adım adım anlatıyorum.
Öncelikle bir kapak lazım ben süt kutusu kapağı kullanıyorum siz başka bir kapak kullanabiilirsiniz yaklaşık 3cm çapı var.
Sonra bu kapağı kırmızı evanın üstüne sıkıca bastırın çıkan izlerden kesin ,4 tane dairemiz olsun.

Aynı şekilde kahverengi evadan da 3 tane yapacağız,elimizde 7 tane daire oldu.
Bu daireleri birbirine yapıştırın altta ve üstte kırmızı olacak şekilde olsun ben sıcak silikon kullandım,siz başka birşey de kullanabilirsiniz.
şimdi böyle bir bardak buluyoruz kapağı üstüne oturtuyoruz,kapağımızdan bir parça büyük olucak şekilde kahverengi evadan kare kesip ütümüzü iki noktaya alıp buharsız şekilde bu evayı 7-8 saniye ütüyle ısıtıp hızla kapağın üstüne gelecek şekilde kapağın şeklini alacak şekilde kapağa bastırıyoruz.

Şekilden anlaşılacağı gibi eva kapağın şeklini alıyor,sonra fazlalıkları makasla kesiyoruz.
Ve içine yapıştırdığımız evaları yapıştırıyoruz.
kahverengi kenarları da yapıştıralım ters çevirelim.
evet şimdi pastamız bu şekilde ama altı kırmızı bunun bundan dolayı en altına yapıştırıcı sürüp kahverengi evanın üstüne bastıralım tabanı düzgün olsun.
şimdi makasla fazlalıkları keselim ve pastamızı süslemeye geçelim.

Ama önce bir dilim kesiyorum bakalım içi pişmiş mi,bunun için maket bıçağı kullanıyorum çok kolay.isteyen kesmeyebilir,ben içindeki görüntüyü seviyorum zaten kesmeyecekseniz böyle kat kat yapmaya gerek yok.
Beyaz evadan minik parçalar kesip,dışına yapıştırıyorum.
En sonunda da beyaz ve kırmızı akrilik boyayla üstünü süslüyorum mesela 1 yaş için yaptım,siz süslemede özgürsünüz.


Bu da daha önce yaptığım beyaz pasta.bunların arkasına mıknatıs yapıştırdım buzdolabımı süslüyorlar.

Aa unutmadan daha sonra isterseniz bu dondurmaları da anlatırım yorucu bir pazardan bugünlük bu kadar,siz anlamadığınız noktaları yorumda sorun yarın yanıtlarım,iyi geceler...










12 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar. Elinize sağlık. En kısa zamanda denemek istiyorum. Ütü ile ısıtırken ütünün tabanına yapışmıyor mu?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Hülya ütü iki noktada olsun elinde resimde gösterdiğim gibi 7-8 saniye kadar tut ve kapağın üstüne esmeyecek geçir yapışmaz arkadaşım kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlııık ne kadar güzeller =))

    YanıtlaSil
  4. şahane bişiy bu.. hemen deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin tabi yaptıklarınızı paylaşın lütfen :)

      Sil
  5. Canım pastalar harika gözüküyor ellerine sağlık güzel bir fikir ! hem de eğlenceli paylaşımın için teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Eğlenceli canım sen de dene.

    YanıtlaSil
  7. ayakta alkışlıyor ve öpüyorum o marifetli elleri....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin eline su dökemez bu eller kendi güzel kalbi güzel ablam :)

      Sil
  8. dondurmaları da anltrır mısın ablam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam ablacığım anlatırım sen iste yeter ki...

      Sil

l,inl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...